André Persson har arbetat som kommunikationskonsult,
innehållsskapare och författare i drygt 20 år.

Med en kommunikationsbakgrund, främst från IT-industrin i företag som Atea, Microsoft och Unisys, samt PR-byråer som Bite PR, arbetar han idag i egen regi med medieträning, PR/innehåll och opinionsbildning, samt med internationell PR och börsintroduktion för start-ups inom IT/miljöteknik.

André är också författare till böckerna No Bull (2014) och Godis åt Folket (2009) som undersöker livsmedelsföretag, deras marknadsföringsmetoder och konsumenters drivkrafter. Som sådan är han också en flitigt anlitad föreläsare och debattör i frågor som gäller barn och ungdomars hälsa. Sommaren 2017 släppte André även boken Kustbevakningen - en berättelse om myndigheten som gick på grund. Han medverkar också till opinionsbildande böcker på uppdrag åt företag och organisationer.

André Persson är utbildad journalist vid Poppius Journalistskola och samhällsvetare från Stockholms universitet.