André Persson har arbetat som kommunikationskonsult,
innehållsskapare och författare i drygt 20 år.

André Persson har en lång kommunikationsbakgrund, främst från IT/Tech-företag som Akamai, Atea, Microsoft och Unisys samt energi- och GreenTech-företag som Skellefteå Kraft och Minesto. Men han har också lång erfarenhet av arbete på PR-byråer som Bite PR och Hart&Persson PR. 

Idag arbetar han i egna bolaget André Persson AB och specialiserar sig på att hjälpa B2B-tech-bolag inom AI, IoT, digital transformation, Smart Tech och Cloud, med PR, IR och IPO. 

André är också författare till böckerna No Bull (2014) och Godis åt Folket (2009) som undersöker livsmedelsföretag, deras marknadsföringsmetoder och konsumenters drivkrafter. Som sådan är han också en flitigt anlitad föreläsare och debattör i frågor som gäller barn och ungdomars hälsa. Sommaren 2017 släppte André även boken Kustbevakningen - en berättelse om myndigheten som gick på grund. Han medverkar också till opinionsbildande böcker på uppdrag åt företag och organisationer.

André Persson är utbildad journalist vid Poppius Journalistskola och samhällsvetare från Stockholms universitet.