Med lång erfarenhet av Investor Relations, Public Affairs och Public Relations för svenska och internationella Green Tech- och Tech-företag

André Persson specialiserar sig på att hjälpa företag, organisationer och regioner som verkar i korsningen mellan USA och Sverige. Han delar sin tid mellan de båda länderna och ordförande för Svensk-Amerikanska Handelskammaren i Houston samt styrelseledamot i Svenska-Amerikanska Handelskammaren i USA

André har en lång erfarenhet från IT- och tech-världen i såväl linjeposition på företag som Atea, Microsoft och Unisys, samt erfarenhet från byråsidan  som Bite PR och egna byrån Hart&Persson PR. André har också lång erfarenhet från att arbeta med börsintroduktioner med företag som JonDeTech, Minesto och Power Cell. 

André är också författare till böckerna No Bull (2014) och Godis åt Folket (2009) som undersöker livsmedelsföretag, deras marknadsföringsmetoder och konsumenters drivkrafter. Som sådan är han också en flitigt anlitad föreläsare och debattör i frågor som gäller barn och ungdomars hälsa. Sommaren 2017 släppte André även boken Kustbevakningen - en berättelse om myndigheten som gick på grund. Sedan 2023 rapporterar han från USA för nyhetsmagasinet Fokus. 

André Persson är utbildad journalist vid Poppius Journalistskola och statsvetare från Stockholms universitet.