BOKPRODUKTION OCH UTGIVNING
– FRÅN AX TILL LIMPA


Boken är den enskilda produkt som allra mest stärker ditt eget och din organisations varumärke. Det är en kreativ och helt unik skapelse. En bok har ”verkshöjd” och skänker uppmärksamhet, status, publicitet och positiva associationer till upphovsmännen – ’forever’. Innehållet ger författarna en unik plattform att förmedla sin kunskap och expertis. Boken kan spridas i önskade målgrupper som en giveaway och/eller mot betalning. Och inte minst: Att medverka till att en bok växer fram är bland det roligaste man kan göra!

Caprivi Publishing erbjuder genom de erfarna författarna, förläggarna och kommunikatörerna Peter Karaszi och André Persson, tjänster inom bokproduktion och utgivning. De inkluderar:

  • Hjälp med textproduktion (oavsett om texter redan finns eller inte)
  • Editering och redaktörskap
  • Formgivning och illustrationer
  • Tryck
  • All logistik – förläggande
  • Projektledning från ax till limpa
  • Lansering och PR
  • Försäljning
     

Peter och André är två erfarna skribenter som har författat ett 15-tal kritikerrosade och uppmärksammade böcker, såväl under eget namn som på uppdrag. De flesta böcker har getts ut på egna förlag där all förläggarkompetens finns samlad från ax till limpa: text-produktion-logistik-marknadsföring-försäljning. De är dessutom kommunikativa experter som skapar stor medial uppmärksamhet för utgivna verk.

Vi assisterar inte bara med innehåll utan sköter även produktion och en lansering i yppersta klass. Vi skräddarsyr er lösning, sköter allt som ett förlag gör och kan med vår PR-kompetens skapa stor medial uppmärksamhet för ditt verk. Vi har etablerade kontakter med de bästa formgivarna, tryckerierna och försäljningskanalerna som du får ta del av utan påslag. Som kund kontrollerar du hela upplagan och erhåller lejonparten av försäljningsintäkterna.

Fördelar:

  • Professionella skribenter
  • Vana redaktörer och korrekturläsare
  • Kostnadseffektiv produktion och logistik
  • Möjlighet till publicitet i dags- och fackpress
  • Etablerade relationer med relevanta bloggare, influerare, ledande nätbokhandlare och andra försäljningskanaler
  • Skräddarsydda lösningar
  • Du erhåller en mycket större andel av intäkterna än vanliga förlag erbjuder
     

Vi producerar sakprosa om samhällsfrågor, politik, ekonomi, ledarskap, biografier och annan affärslitteratur men tyvärr inte romaner, kokböcker, fotoböcker, barnböcker eller annan skönlitteratur.

Arvodet varierar från fall till fall beroende på arbetsinsatsens storlek. Kontakta peter@karaszi.se eller andre@andrepersson.se för ytterligare information och en prisbild.

EXEMPEL PÅ UTGIVNA BÖCKER:

”Bli rik långsamt!” av Peter Karaszi och Ali Kashani (2019), en handbok i privatekonomi som recenserades i bl a Expressen och Aftonbladet. Nådde förstaplatsen på Bokustoppen Ekonomi & Ledarskap.

”CAMP-B” med undertiteln ”Så slår du börsen år efter år – en investeringsfilosofi som fungerar” av Johan Bynélius, kapitalförvaltare på Fair Investments och flitig LinkedIn-skribent, utkommer på Caprivi Publishing i september 2020.

”Godis åt folket” av Thomas Hedlund och André Persson – en mycket populär och omskriven beskrivning av världens mest godisätande folk. Författarna syntes frekvent i TV och övrig media och boken har sålts i drygt 15 000 exemplar.

”Stora PR-boken”, ”Sveriges Bästa PR” samt ytterligare fem böcker om PR av Peter Karaszi som sålt i tiotusentals exemplar under perioden 1991-2020 och blivit Sveriges standardverk inom PR och mediekontakter.

”No Bull: hur internet och 24-timmarssamhället fick energidrycken att flyga” (2014) av André Persson om energidrycker, internet och 24-timmarssamhället.

”Konkurrensguiden” skrevs av Peter Karaszi på uppdrag av Konkurrensverket.

”Kustbevakningen: en berättelse om myndigheten som gick på grund” (2017) av André Persson är en mycket uppmärksammad och omdebatterad bok om en viktig samhällsfråga.

”Korsholmsvarvet 100 år” (2018) en jubileumsbok på uppdrag om ett båtvarv på Dalarö som fyllde 100 år.

"Den snabbaste vägen: en personlig bok om entreprenörskap och ledarskap" (2013) en memoarbok om ett entreprenörsliv tillsammans med Arne Weinz. 

"En arbetsseger: alla är vinnare när integration fungerar" (2013) en debattbok om hur Sverige borde agera för att underlätta etableringen av fler invandrare på arbetsmarknaden tillsammans med Susanne Christenson.

Peter Karaszi är civilekonom, f d journalist på Dagens Nyheter, Finanstidningen och Svenska Dagbladet, PR-konsult sedan 90-talet och författare till tiotalet böcker om kommunikation och ekonomi. Han har ägt två bokförlag. LinkedIn.

André Persson är utbildad statsvetare och journalist och har arbetat med PR och kommunikation i nästan 20 år, som konsult och på flera ledande IT- och teknikföretag som Atea, Microsoft och Com Hem. Han är också författare till bästsäljande böcker som undersöker livsmedelsindustrin och konsumenters drivkrafter. LinkedIn.